8. februar 2013, Beograd – Završen je prvi dan seminara „Kapilarne reforme i nova kultura učenja – Model Internest„, koji se održava u Domu omladine Beograda. Učesnici Seminara su mentori školskih timova koji su se uključili u ovogodišnji projekat Internest.

Seminar je počeo sjajnom besedom Radovana Perovića, pobednika u kategoriji besede na slobodnu temu na ovogodišnjem studentskom takmičenju u besedništvu održanom na Pravnom fakultetu u Beogradu.

Zatim se učesnicima obratila prodekanka Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu dr Marina Marković. Ona je projekat Internest okarakterisala kao „putovanje“ u kojem se podjednako brine o kulturi govora i medijskoj pismenosti i gde su obe važne ukoliko želimo da podstaknemo razvoj kvalitetnog kreativnog izražavanja i kritičkog mišljenja.

Predsednik udruženja Biblioteka plus Zoran Hamović je u uvodnom izlaganju naslovljenom „Internest strategija i kreativna koalicija“ govorio o značaju medijskog obrazovanja i mobilizacije za stvaranje drugačijih i novih medijskih sadržaja i kanala komunikacije, naglasivši da je medij sredstvo čijom se upotrebom ovladava radije nego neminovnost kojoj se robuje.

Veliki deo prvog dana seminara posvećen je izlaganjima o dosadašnjim iskustvima učestvovanja u projektu Internest. Svoje utiske o mentorskom radu i značaju projekta predstavili su mentori školskih timova koji su učestvovali u prethodnim projektima i na Festivalima kreativnosti. Oni su većinom istakli značaj ovakvog vida rada sa talentovanim učenicima i veštine koje se u procesu rada na literaturi razvijaju i neguju.

Mr Slavica Jurić iz OŠ „Sveti Sava“ iz Bačke Palanke u svojoj prezentaciji je predstavila projekat Internest u odnosu na ključne kompetencije u obrazovanju za XXI vek, koje je postavio Savet Evrope. Mr Jelena Ćeriman i Iva Subotić Krasojević su u svojoj prezentaciji „Umetnost u doba digitalnih medija“ govorile o izazovima učestvovanja u prošlogodišnjem projektu s obzirom na specifičnost škole u kojoj rade i afinitete u kreativnom izražavanju učenika umetničko-zanatske srednje škole Tehnoart Beograd. Melita Ranđelović iz Druge ekonomske škole iz Beograda opisala je svoja iskustva učestvovanja u prošlogodišnjem projektu, naglasivši značaj timskog i individualnog rada sa učenicima i doprinos jednom drugačijem obliku učenja – učenju putem istraživanja.

Mirko Marković iz Lozničke gimnazije održao je zanimljivu prezentaciju, kojom je istovremeno pokazao način da se određeni sadržaj predstavi u hibridnoj medijskoj formi i izdvojio ono što je postala specifična praksa u gimnaziji iz Loznice – upotreba stripa u obradi i predstavljanju filozofskih tema. Mr Bogdan Gajić iz gimnazije „Svetozar Marković“ iz Subotice govorio je o svom učestvovanju u projektu Internest i različitim fazama procesa izrade projektnog zadatka koji su učenici ove srednje škole pripremali za Festival kreativnosti.

Kao predstavnik XIII beogradske gimnazije govorio je direktor Bojan Vučković, koji je naglasio značaj Internesta kao ideje i projekta i svoje zadovoljstvo što je u ovoj školi ona zaživela još od 2006. godine, potpuno preobrazivši ulogu i značaj infoteke u svakodnevnom životu škole.

Predavanje o uticaju razvoja rane pismenosti na čitalačke kompetencije učenika održala je dr Nada Ševa sa Instituta za pedagoška istraživanja u Beogradu. Nakon pauze za ručak, u segmentu Nastavnički stavovi – Internest , pro et contra mentori su u formi fokus grupa razgovarali sa Jasminom Čekić Marković (Centar za obrazovne politike), Jelenom Radišić (Institut za pedagoška istraživanja, Beograd) i Aleksandrom Maksimović (Fakultet pedagoških nauka u Jagodini).

Seminar „Kapilarne reforme i nova kultura učenja – Model Internest“ nastavlja se sutra, kada nas očekuje predstavljanje edicije Didacta izdavačke kuće Clio, o kojoj će govoriti Smiljana Jocić MA, zatim predavanje dr Ane Pešikan (Filozofski fakultet u Beogradu) i radionica na temu medijske pismenosti i projektnog menadžmenta u školi, koju će voditi Gordana Ljubanović i Vesna Injac Malbaša iz Narodne biblioteke Srbije.

 

 

 

Ostavite odgovor